Dian Hanson's: The History of Men's Magazines. Volume 1. From 1900 to Post-WWII
Dian Hanson's: The History of Men's Magazines. Volume 1. From 1900 to Post-WWII
 3 048
Книги
Код товара: 265797

Dian Hanson's: The History of Men's Magazines. Volume 1. From 1900 to Post-WWII

Dian Hanson's: The History of Men's Magazines. Volume 1. From 1900 to Post-WWII
in-stockВ наличии
Можлива зміна ціни
 3 048
Характеристики
GTIN: 9783836592154
Издательство: Taschen
Год: 2022
Жанр: Подарочная, Эротика
Смотреть больше
Оплата та доставка
Спосіб доставки
img
Нова пошта
Безкоштовна від 3500 грн
Способи оплати
Онлайн оплата
Оплата при отриманні
Описание

Увага! Продукція сексуального характеру або інша продукція з віковим обмеженням. Продаж неповнолітнім заборонено. Продаж відповідно до вікового обмеження.

The Birth of Sexy Publishing
How Paris and WWI spawned men’s magazines


The first commercial camera was introduced in 1839. By 1865 technology enabled ordinary men to create photographic negatives, and they immediately began taking and distributing photos of naked women. The French led the way, and it was the French who produced the first nude magazines in 1880, as souvenirs for patrons of Parisian music halls. Newsstand magazines followed, and the elegant La Vie Parisienne (Paris Life), full of sexy fiction and illustrations, debuted in 1914. It might all have stayed in Paris if not for WWI, when German and American troops carried the magazines home. American Wilford Fawcett launched Capt. Billy’s Whiz Bang (named after a WWI bomb) in 1919, helping launch the first sexual revolution of the 1920s, leading to SEX magazine from birth control pioneer Margaret Sanger.
Decadent Weimar Berlin produced cabaret, fetish and free love magazines, countered by nudist titles pushing fascist politics, culminating in the 1933 Berlin book burning.
The 1930s economic depression boosted demand for cheap escape, and men’s magazines delivered. There were film magazines of sexy starlets; “model study” art magazines; hardcore comics called Tijuana Bibles; “spicy” fiction digests with sexy painted covers; and detective titles of bad dames. When another world war erupted it required pinup magazines for fighting men, and after the war new men’s magazines rose from the ashes.
Volume 1 of this series features over 700 covers and photos from France, Germany, the U.S., England, Turkey, Austria, Spain, Argentina and more, plus informative text.
Характеристики
GTIN 9783836592154
Издательство Taschen
Год 2022
Страниц 460
Формат 210х275 мм
Обложка Твердая
Тип бумаги Мелованная
Язык Английский, Немецкий, Французский
Иллюстрации Цветные
Жанр Подарочная, Эротика
Вес, г 2100.0000
Возраст 18+
Составитель / Редактор Dian Hanson
Отзывы
Відгуків поки що немає, тому ви маєте можливість написати перший :)
Швидкий пошук
Результаты поиска
Искать в категориях
Результаты поиска
sticker-search
К сожалению, по вашему запросу “” ничего не найдено.Попробуйте другой поисковый запрос или перейдите в каталог для поиска необходимой вам продукции
В каталог