Dian Hanson's: The History of Men's Magazines. Volume 2. From Post-War to 1959
Dian Hanson's: The History of Men's Magazines. Volume 2. From Post-War to 1959
 3 048
Книги
Код товару: 265764

Dian Hanson's: The History of Men's Magazines. Volume 2. From Post-War to 1959

Dian Hanson's: The History of Men's Magazines. Volume 2. From Post-War to 1959
in-stockВ наявності
Можлива зміна ціни
 3 048
Характеристики
GTIN: 9783836592352
Видавництво: Taschen
Рік: 2022
Жанр: Подарункова, Еротика
Дивитись більше
Оплата та доставка
Спосіб доставки
img
Нова пошта
Безкоштовна від 3500 грн
Способи оплати
Онлайн оплата
Оплата при отриманні
Опис

Увага! Продукція сексуального характеру або інша продукція з віковим обмеженням. Продаж неповнолітнім заборонено. Продаж відповідно до вікового обмеження.

Sexy Magazines Win the War
WWII pinups shaped men's magazines and led to Playboy


WWII was devastating to Europe, but the U.S. emerged with a robust economy. People who were encouraged to save every cent for the war effort now spent freely, including on magazines. The U.S. quickly came to dominate the men’s magazine market.
Playboy, launched in December 1953, made a huge impact on publishing, but it was not the only American men’s magazine in the 1950s. The quirky burlesque titles Beauty Parade, Wink, Titter and Eyeful, featuring Bettie Page and covers by artist Peter Driben, inspired a spate of competing titles. Much loved WWII pin-ups, often of aspiring starlets, led to “news and nudes” titles with cover girls Marilyn Monroe and Jayne Mansfield, and to more lurid titles like Shock, blending burlesque and celebrity scandal. In New York City a clandestine fetishist magazine industry, bankrolled by the mob, emerged, first with John Willie’s Bizarre, then Lenny Burtman’s female dominant Exotique.
Argentina, with a strong European influence, produced sophisticated Vea (Watch), while England, suffering paper shortages, produced little magazines with big buxom models, charting a path it would maintain through the 1960s.
Then came Playboy. Eschewing the strippers, Hugh Hefner offered up “the girl next door,” eroticized innocence, and espoused consumerism as the route to sexual success. This combination made Playboy the most successful men’s magazine in history, shaping international publishing for decades.
Volume 2 in this series contains over 650 magazine covers and photos from the U.S., Mexico, Argentina and England, plus informative essays.
Характеристики
GTIN 9783836592352
Видавництво Taschen
Рік 2022
Сторінок 460
Формат 210х275 мм
Обкладинка Тверда
Тип паперу Крейдовий
Мова Англійська, Німецька, Французька
Ілюстрації Кольорові
Жанр Подарункова, Еротика
Вага, г 2100.0000
Вік 18+
Упорядник / Редактор Dian Hanson
Відгуки
Відгуків поки що немає, тому ви маєте можливість написати перший :)
Швидкий пошук
Результати пошуку
Шукати у категоріях
Результати пошуку
sticker-search
Нажаль за вашим запитом “” нічого не знайдено.Спробуйте інший пошуковий запит або перейдіть до каталогу для пошуку необхідної вам продукції
До каталогу