Free Jazz: Колективна Імпровізація — це студійний альбом американського джазового саксофоніста Орнетта Коулмана, який був випущений у вересні 1961 року. Сесія запису відбулася 21 грудня 1960 року в студіях A&R у Нью-Йорку. Альбом названий на честь тоді ще народжувального руху вільного джазу. Музика є неперервною вільною імпровізацією з кількома короткими попередньо визначеними секціями, записаними за один дубль без будь-якого додаткового запису або редагування. У альбомі використовується те, що Коулман назвав "подвійним квартетом", тобто двома самодостатніми джазовими квартетами: кожен з духовим інструментом, трубою, басом і барабанами. Два квартети чути в окремих каналах, з робочим квартетом Коулмана того часу в лівому каналі, а другий квартет, включаючи колишню ритм-секцію Коулмана з Чарлі Хейденом та Едом Блеквеллом, у правому. Обидва квартети грають одночасно. Free Jazz став першим альбомом, де імпровізація тривала тридцять сім хвилин, що було небаченим на той час. Первісна упаковка LP включала картину Джексона Поллока 1954 року під назвою "Біле світло". Обкладинка мала форму книги з вирізаним віконцем у нижньому правому куті, що дозволяло поглянути на картину; відкривши обкладинку, можна було побачити повністю картину разом із передмовою від критика Мартіна Вільямса. Free Jazz послужив зразком для пізніших записів великого складу вільного джазу, таких як Ascension Джона Колтрейна і Machine Gun Пітера Бретцмана. Free Jazz доступний як лімітоване видання тиражем у 1000 пронумерованих екземплярів на білому кольоровому вінілі.